lördag 31 januari 2009

Svinto

På personalfesten kallade boule-instruktören mig för Svinto. Det var nån gimmick av hanses, jag antar att han hade en Svinto och en Stålull i varje grupp han hade hand om. Men jag vart Svinto (för att jag är så kool). Och en på jobbet hookade på det. Han kallar mig Svinto nu. Livet består av lustiga småsaker, a random collection of assorted tidbits, liksom. (Varför börjar jag inte skriva på engelska?)

Det var ju lugna puckar med ansvar på jobbet. Hysteriskt ett tag, men jag funkar rätt bra när det är kaos. Jag går i overdrive, i nån sorts utanför kroppen-upplevelse. Det är därför jag skulle bli en så bra legosoldat, och så mycket sämre nunna. Nu har jag för mycket adrenalin i systemet för att sova. Så jag lyssnar på Faith Hill och Fireflies. Jag älskar eldflugor. I min nästa bok ska eldflugor ha en viktig roll. Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar