måndag 26 januari 2009

Testing testing

Vi får se. Mitt ytterst spatiska bloggande lever på sina dödsryckningar, gjort det sen sommarn nu.

I alla fall, om jag skulle börja på riktigt, så får jag öva mig en stund innan. Vad vill man säga liksom? Dagens outfit? Man vill ju knappt visa fejan på stan. Den här slaskvintern suger musten ur en. Det är blekchock varje dag vid spegeln. Och konstant hungrig! Jag skyller på vädret.

Mitt senaste karriärdrag(sfundering) är legosoldat. Kanske har jag sagt det tidigare. Men det ligger i linje med kommunitetsgrejen också. Tror jag. Extrem disciplin kombinerat med att nån annan bestämmer. Är inte det lycka, nånstans? Nunnegrejen skulle vara lite knepig, för där måste man vara konstruktiv. Legosoldat har ett lite mer destruktivt drag. Det är alltid enklare att ta sönder än bygga upp. Psykologisera nu inte över mina flyktförsök från det gråa, gråa, granitgråa livet som heltidsstudent och kassörska. Jag har haft ansökningspapper för både armén och kommuniteten, båda gånger på underskriften när inskickade. Is fo real. Boo ya.

Anyhoo. Ute är värdelöst väder, och jag ska ut och rasta hjärna och hund. Så får vi se om jag återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar