onsdag 1 april 2009

Communion Express

Delade nattvard idag, till några äldre damer med begränsad möjlighet att ta sig till kyrkan. Åkte dit på trampisen och med silverskålarna i ryggan. Smått märklig känsla. Väldigt fint, och ödmjukande att få göra såna saker. Och höra damerna berätta om liv som varit så annorlunda mot mitt. Och se att man ändå har så mycket gemensamt.

Sen shoppade jag loss, denna förhatliga aktivitet. Nu är jag i alla fall klar, så när som på godis och ett par skor. Om jag hatar att shoppa, så hatar jag att shoppa skor nåt vedervärdigt. Det blir alltid fel. Men ja ja. Sluta klaga och var nöjd med att kunna köpa det nödvändiga och lite till. (Särskilt det gamla presentkortet på en lax kom väl till pass. Score.)

Drack chailatte på Wayne's. "Chai" kanske vi ska säga. Det var sirap med varm mjölk. Så äckligt, och så 29 kr. Borde det inte vara riktigt te i den? Så underbart att få kaffe snart!

(Har jag blekt håret? Låter jag som en fjortis? Re-itererar jag mitt dagliga shoppingintag?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar