torsdag 30 april 2009

..och ut.

Nej, den här dagen har "mäh" stämplat i pannan. Det är sol. Sol är bra. Det är tydligen även valborg. Jag gillar valborg. Jag brukar alltid sno en bil och dra ut för att titta på eld själv. Nåt med ljuset den 30 april, nåt med förväntan på vår och sommar och studenter, och nåt med att det inte är jul eller midsommar och antiklimax. Det är bara en liten högtid. Men det är "mäh", för hjärnan funkar inte och jag har gett upp på vanlig vardag, och den ovanliga vardagen är "mäh", eftersom jag inte får fatt i motivation eller disciplin att göra nåt.

(Utöver det är det bra, i förhållande till mycket annat. Jag lever och har livets nödvändigheter, och som pappa nyss sa, när jag glömde hämta min syster som tappat bort sin mobil så att hon fick vänta en halvtimme utomhus, "det är så där när man är kär".)

Så, in honor of dåliga dagar i kombination med tacksamhet för det som ändå är bra, Jonathan Johansson med Aldrig ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar