onsdag 20 maj 2009

11 kor

De har skickat ut kossorna nu, i Hästhagen. Såg inte hur många små det var med, men årets kull har i alla fall flera svarta och mörka. Första året var de alla bruna. Förra året fanns det en svart. Nästa år lär de alla vara svarta. Statistiskt sett. De är av typen istidsmammutar. Eller skotsk höglandsboskap. I get them mixed up.

Dessa skriva-hemma-dagar är så fantastiskt tråkiga. Överdrivet långa. Och o-produktiva. Första bakgrundskapitlet inte klart än. Imorgon, hoppas jag. Eller idag.

Jo. Sådana här dagar sitter man en del och dö-surfar. Dagens catch är min nyaste sminkfavorit, Kandee the Make Up Artist. Hon är the epitome of sweet, mina vänner. Och jag förlåter henne för att så mycket smink och yta är lite off mina värderingar. Hon är söt också. Om jag slapp min Victoria-haka skulle jag låna hennes.

Men gah, vad gör katten?! Drar av stora tuvor av päls, på mitt köksbord! Snälla, kan inte nån bara ta den dumma katten och adoptera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar