lördag 30 maj 2009

Prioriteringar

Har tänkt köpa nya glasögon ett tag. Bara sådär nöjd med mina plastiga, som ger min feja en lätt skelögd touch. Var och kollade i tre affärer, alla med olika varianter av 2 för priset av 1. Man vill ju vara snygg billigt liksom.

Men igår, eller vilken dag det var, dagarna har blivit lite oklara. Satt vid köksbordet, med fem kg böcker och papper utspridda. Hämtade grekiska bibeln och grammatiska analysen också. Kapitel 2, version 1.0 är klar, och nu kan jag äntligen börja plöja i själva texten. Uppspelt, det är ordet för min känsla. Det var då jag kom på att jag nu, mer än nånsin, behöver Accordance. Ett program för Mac, med grekiska och hebreiska texterna, grammatikor, kommentarer, till och med LXX! (Septuaginta, googla för mer info, övers. anm.)

Så jag beställde den istället för att tjacka glasögon. Nu är jag glad. Om än lite plastigt skelögd. Men det har ju inte hindrat att jag ändra relationsstatus på FB, så det kanske inte är akut.

Ville bara få det sagt. Katching, kära barn! Bara resten kvar. Ungefär 30 sidor och 5 veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar