måndag 4 maj 2009

Hemma?

En slags mellanlandning igen. Finland avklarad. Begravningen fin, och väldigt trevligt att möta kusinerna, 14 stycken, med barn och respektive. Hejdlöst mycket släkt, och det bara på pappas sida. Memento mori gör sig påmint. Minns din dödlighet. Man gör det på begravningar.

Så, nu denna dag hemma, imorgon också, utöver att jag ska jobba. Ett lakoniskt hurra. Om man inte tjänat pengar i april, när man svirade runt i Sydamerika, då är man tacksam att maj ändå generera några dagars inkomst. Det är väl bara det där med att man befinner sig i koma. Orkar knappt hämta Ben&Jerry's från frysen. Får ta till dem när inte Daniel behagar finna sig på samma koordinater som jag.

En annan fråga är om den här bloggen har någon funktion längre? Pladdra fritt gör jag ju ändå. Får fundera på det lite. Till dess tycker jag ändå att det är coolt att jag fortfarande har fler än en läsare.

3 kommentarer:

  1. Håller med om Finlandsresan. Det var en mycket fin och ljus begravning.. en sån där som påminner om att vi ju faktiskt kommer att ses igen.
    Och att träffa kusiner - det kändes underbart helt enkelt. Vad roligt vi skulle ha ihop om vi träffades under andra omständigheter :) (tror jag iaf)

    SvaraRadera
  2. jo, men jag läser aktivt. bladdra på du bara. det är intressant. sluta inte. om inte annat ger det mig ett gott skratt lite då och då... :)
    kram
    men jag har ju ingen profil här, så om du undrar vem som är anonym varje gång vid ett inlägg, så är det ju jag. din gode vän från götet som bor i smålands jerusalem

    SvaraRadera
  3. Mmm.. jag läser oxå... o kommenterar då o då..
    Håller me båda tidigare kommentarerna.. kul resa o sluta inte! :)
    Kramisar! ..från 1/14 av kusinerna ;)

    SvaraRadera