onsdag 13 maj 2009

Radiotjänst

Åt middag på konferens i Nairobi, om utvecklingsarbete och typ sånt, och nån ringde på min mobil från ett okänt nummer. Svarade, kunde ju vara nåt viktigt. Radiotjänst. Undrade om det var jag eller nån annan som hade ansvar för tv-licensen i hushållet. Jag sa att jag var i Kenya. Han sa att det inte tog lång tid. Nej, jag har inte det ansvaret, och har f ö inte ens en tv. Han nöjde sig när han hittade min mors uppgifter i sin läskiga databas.

Så är det att vara i Nairobi, Kenya.

Annars är det ganska bra. Intensivt. Pendlar mellan hopp och förtvivlan över världen. Och förbannar avståndet till Australien, on a different note.

Ha det gott, mina barn, på lördag borde jag vara hemma. Fika, någon?

1 kommentar:

  1. Hahahaaa Radiotjänst hittar dig var du än är!! Du kommer inte undan!! Har du betalat TV-avgiften?
    "Idag pejlar vi i Nairobi, Kenya.
    Mvh Radiotjänst"

    SvaraRadera