söndag 22 februari 2009

Fasteintention

Intention att fasta. Började fundera på det. Att lägga ner kaffet i 40 dagar, under fastan. Tänkt på det hela dagen idag. Tänkt på vad det kan göra med mig att avstå mitt största beroende, min mest konsekventa tröst och mitt bästa sociala forum, för att låta tanken hamna på Jesus varje gång jag vill ha kaffe.

Jag köpte te för 52 kr, som möjligt substitut, ifall jag bestämmer mig. Men sen kom jag hem från jobbet, och av oklara anledningar blev jag bara skitsur. På allt, på alla, utan närmare specifikationer. På livet, mitt, och andras. Och jag vet inte. Jag drar en parallell till kaffefastan. Och tänker att jag utan kaffe skulle bli en ännu värre motmänniska. Fast jag inser att spontana hatchocker förmodligen bara är fördröjda reaktioner på helt andra saker. Så det här kan bli intressant. Stay tuned, antar jag. Nu ska jag se slutet av King of Salsa, med Marc Anthony och Jennifer Lopez.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar