torsdag 19 februari 2009

Nudlar och namnbyte

Mina föräldrar är stammisar i en thaibutik långt ute på ett industriområde i djupaste Märsta. Det är offare än Norrland. Dit hittar restaurangfolk, hemmakockar och thaifruar. Fantastiskt ställe. Fullt med matvaror och förpackningar som man inte kan läsa texten på (om man inte kan thai, skulle jag tro). Så vi har lådor med snabbnudlar hemma, från alla hörn av sydostasien. Bokstavligen lådor. Öppnade en ny idag. Och dagens nudlar pryddes av detta intressanta försäljningsargument:

Jag är lite osäker på vad flickan med jättehuvudet har med nudlarna att göra. Eller varför hon leker med axelbandet till sin lilla topp. Eller varför hon ser lite förvånad ut. "Skojar du? Räksmak på nudlarna?" Vill du veta mer om nudlarna finns det en hemsida.

Kära vänner, jag ska byta namn på bloggen, försöker inatt, svensk tid. Eller adressbyte är det ju egentligen. Men Blogger lovar mig att sånt går smidigt. Ni blir inte bortvillade. Och så välkomnar jag min femte läsare! Snart äger jag nätet.

2 kommentarer:

  1. Alltså, wow, haha. Vilket genomklockrent praktexempel på ologisk reklam. Jag upphör aldrig att förvånas över reklamfolkets "fantasi".

    SvaraRadera
  2. Nytt namn... Du gick från de torra benens dal till att betänka vår dödlighet? Intressant.

    Hälsningar /1 Kor 15

    SvaraRadera