fredag 20 februari 2009

Två trivialiteter och lite hopp

1. Imorgon ska jag till jobbet kl 8 (plåga vilken tid). Jag ska basa över brödet, för första gången. Min karriär är spikrak. Sidledes kanske.
2. Jag ska inte till Jönköping nästa vecka, utan vecka 12. På journalistiskt uppdrag. Jag tar gärna andra uppdrag också. Predika, fuldansa, ståuppa, barnvakta, vad som nu behövs. Det är dags att ta tag i det här med karriären. Jag funderade allvarligt på att ad libba lite över butikens PA-system idag. "Välkommen till en eftermiddag på ICA. Det är ganska fullt här just nu, men hälsa gärna på de andra i kön, så ska du se att det snart nog är din tur i kassan. Och imorgon är det helg, om nu det är till nån tröst. Tack för visad förståelse och tålamod" Men fegade ur. Vilket är fegt. Hade nån klagat skulle de ju klagat till mig. "Min överordnade ikväll? Ja, det är jag det".

Och hoppet. Vårsol genom grusdamm från nysmälta vägar... Försök att förklara den lyckan till nån som inte upplevt årstider i Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar