lördag 21 februari 2009

Svennebananlördag

Okej, jag tar tillbaka allt snack om våren. Det snöar igen. Men solen finns där, lite längre varje gång.

Världens svennebananlördag ikväll. Jättekonstigt. Rött kött (oxfilé/lövbiff), pommes och bea. Till schlagern. Så lågsvensk har jag inte varit på länge. Och visst var jippot också lite lågmält? Jag snoozade mig genom de flesta bidragen. Karibiengrejen var väl lite kul, men jag är erkänt svag för reggae och allt som påminner mig om Jamaica, så det räknas inte. EMD är mest kul för att jag en gång gick på en folkhögskola där en av dem gick samtidigt - det är inte ett claim to fame, men ändå roligt att se när folk går från duktiga till kända. Och BWO... Bard förnekar inte sig själv. Alla hans texter är ju lite halvreligiösa, oavsett hur mycket han dissar tro. Men är det nån som minns nåt annat bidrag? Inget eko i bakhuvudet? Ingen avlägsen nynning, irriterande refräng?

Näe. Svennebanan säger jag.

1 kommentar:

  1. Ingen avlägsen nynning, ingen irriterande refräng, ingenting. Tackar vet jag I CAN WALK A THOUSAND MILES TO BE WITH YOU (osv).

    SvaraRadera