fredag 27 februari 2009

Flygplatsglad

Det är helt tyst i biblioteket, inte en själ här. Bara fina böcker jag aldrig kommer att läsa, fast jag skulle vilja. Ute flyger snöflingor sidledes, fast vinden är noll. Märkligt. Jag har hundra småsaker att göra innan jag sätter mig i bilen och åker till Jerusalem.

Hämtade hyrbilen från Bromma Flygplats (billigt och bra). Finns inget som en flygplats om morgonen. Det doftar nybakat från fik och kiosker, det doftar after shave och parfym från affärsmänniskor och nyvakna resenärer. Det pågår något hela tiden. (Lite som den eviga himmelska gudstjänsten, men det är en analogi jag inte ska utveckla här och nu.) Det finns en förväntan om något annat.

Nästan lika bra är att ha en schyst bil och åka långt själv. Sjunga ordlöst och högt, eftersom man inte kan några texter utantill. Tänka. Låta bli att tänka. Sen att det lätt blir att man vill somna... Nåja. Får se hur det går utan kaffe. Får väl pumpa socker kanske. Känns lite initiativlöst just nu. Fortfarande hundra småsaker att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar