onsdag 18 februari 2009

Sleepy Hollow

Vad gör man en återhämtningsdag? Dricker kaffe och kollar på Sleepy Hollow. Haft den på min måste-se-lista sen -99. Jag är inte ett stort fan av skräck, och splatter föraktar jag. Men sagor och berättelser, och symboliska färger, svarta skogar, vita hästar och rött blod. Som The Ring. En av få skräckisar jag faktiskt sett. Det är nåt med att sugas in i en värld som inte försöker efterlikna vardagen, utan som talar ett helt annat språk. (Vill man se en realistisk rulle om riktiga människor rekommenderar jag Rachel Getting Married.)

Skulle i alla fall komma fram till att den var bra. Helt ok, i alla fall. Väldigt Tim Burton, väldigt Johnny Depp i Tim Burton-rulle, och så musik av Danny Elfman. Och jag blir inte rädd när jag kollar såna filmer i dagsljus.

1 kommentar:

  1. Ja, alla har verkligen bloggar nu för tiden, men den här tänker jag faktiskt följa. Det här med skrift är din grej. *lägga till i komihåglistan* Tack för en trevlig kväll. Hoppas att det inte tar ett och ett halvt år tills nästa gång vi springer på varandra. :)

    SvaraRadera