fredag 13 februari 2009

Mittemellan

Liksom mittemllan hundra saker och skeenden. Hände lite för mycket idag. Och insåg först vid 23 att jag inte ätit, mer än en macka och en bit tårta, utöver frukost. På hela dan. Det är en grov förseelse i min värld. Jag ÄLSKAR mat. Jag behöver mat. Och jag vill inte att allt det där andra ska sidetracka mig från mat, sömn och vardagsglädje.

Men hunden har i alla fall inte ändrats! Han skrynklar ihop alla mina mattor. Direkt efter att jag slätat ut dem. Skrynkel. Han drar dem fram och tillbaka. En vardagsrumsmatta hittade jag i sovrummet. Ibland lägger han sig på matthögen och sover. Och så vaktar han sina små pizzakanter. Fast han inte äter dem. Hundar alltså. Och katter. Katten hoppar upp på det ostämda pianot ibland. Jag vet inte om han vill göra musik. Eller om han inte bryr sig. Eller om han blir lika förvånad varje gång.

Ja. En kopp kaffe, ett halvt wienerbröd och lite musik och slösurfande. Nu ska jag tänka predikan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar