måndag 23 februari 2009

Måndagsritual

Måndag. Måndagar är som de är. Till mina ritualer för att mota bort mörkret är att lyssna på The News Quiz från BBC. Den går på fredagkvällar, men jag sparar den till kommunaltrafiken på måndag. Flinar mig igenom buss 3 och tuben till Brommaplan. Jag bjuder på det. Tur att hörlurssladden är vit, så folk förstår att jag inte skrattar utan anledning. För det vore väl hemskt, att bli tagen för en glad galning?

Nu sitter jag i biblioteket och dricker African Rooibos. Inget koffein i den brygden! Testar att börja dagen utan kaffe. Men är fortfarande inte säker på fastegrejen. Borde börja på ett PM om DHA. Men orkar inte koncentrera mig, för mycket snor i hjärnan. Och alla ringer och vill ha mig för grejer i veckan, så jag knappt hinner göra allt jag borde göra. Om jag flyttar hemifrån och skaffar mig ett stabilt 9-17-kneg, tror ni livet blir enklare då? (Jag tänjer på tiden här och skriver och chattar och läser bloggar, för jag orkar verkligen inte hämta böckerna...). Men annars är det faktiskt bra. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar