söndag 1 mars 2009

100 saker

Det är livsfarligt att blogga när det gått lång tid och man har mycket i huvudet.
Jag skriver en lista istället, ni kan anteckna nu, barn.
1. Åka bil är roligt.
2. Åka bil till finsk gammaltestamentlig metal är ännu roligare.
3. Åka bil utan kaffe är lite jobbigt.
4. Allt mellan Sthlm-Jkpg var roligt.
5. Med undantag för intervjuerna som kunde gått lite bättre. My bad.
6. You live your learn.
7. Australia var en bättre film än jag trodde.
8. Min varannanmånatliga Tullingedejt är magsjuk.
9. Det innebär att jag måste "plugga" imorgon.
10. Imorgon ska jag börja på uppsatsen på allvar.
11. Jag köpte The Economist idag, för att verka intellektuell.
12. Och hade trevligt på bussen.
13. Och en Jesus-moment i kyrkan, när jag slutade sjunga och lyssnade församlingens samlade röstresurser sjunga sista versen i SGT 48:

Är du bitter och besviken, har ditt hjärta djupa sår
Säg till Jesus vad du känner, våga tro att Han förstår
Han som bar vår synd och plåga i Sin egen kropp en gång
Älskar oss och ger oss vila, tänder hopp och föder sång


Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar