lördag 28 mars 2009

Dagens dissar

1. Vara trött på jobbet, den eftermiddag när grannskapets varenda griniga unge är på ICA. I kid you not. Där fanns barn som knappt var en vecka gamla till barn som gick på lågstadiet. Och alla skrek. Mest efter godis av olika slag. Jag har oftast inget emot barn. Men ibland vill man inte utsättas för andras. (Kalla mig dålig människa, gör det. Men jag var trött och uttråkad och mer därtill!)

2. Twitter. Jag hatar twitter och twittrande i största allmänhet. Ska ALLT ske i molnet? Finns det inget kvar AFK? Finns man inte om man inte hela tiden försöker göra sin röst hörd bland människor som också bara vill göra sina röster hörda, och ingen längre lyssnar, för då ligger man ju inte längre överst bland uppdateringarna? Jag lackar ur.

(Dagens plus. Träffa en gammal barndomsvän på ICA, och faktiskt ha ett litet moment. Kan ha hänt att jag nämnt Brasilien. Mer än en gång idag.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar