måndag 16 mars 2009

Solsken

Det är det, både ute och inne. Solsken. Har börjat lösa sig med uppsatsen. Har man en vettig problemformulering, med handledarens välsignelse, då är det bara resten kvar. Social identitet. "Gäster och främlingar på denna jorden - främlingsskap som social identitet, en jämförelse mellan 1 Pet 2:11 och Heb 11:13". Eller nåt. Sno nu inte min idé, barn.

När jag går in i en entusiastisk skrivfas ändras min hållning. Lustigt. Jag sitter böjd över böcker och dator, som välspänd pilbåge, och är allmänt asymmetriskt lagd, med benen uppdragna. Mina ben är så korta, får cirkulationsproblem av att dingla med dem från stolskanten. Där, långa barn, ett problem ni aldrig tänkt på. Hur som helst vecklar jag aldrig ut mig när jag är som intensivast glad och effektiv. Jag går runt som Quasimodo, som om min bröstkorg var för tung och mina extremiteter drog sig inåt, oförmögna att motstå gravitationen från mitt hjärtas svarta hål. Det är ergonomiskt självmord, men vackert när fysiken over-rulas av metafysiken.

Och snart ska inhandlas sommaraccessoarer. Beach '09 börjar i april.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar