onsdag 11 mars 2009

Framgångsrecept

Många frågar mig om hur jag kunnat bli så framgångsrik. Vad är hemligheten med dig, Pia, hur har du nått dina höjder, vad kan vi lära oss av dig idag? Sådant får jag höra ibland, av människor jag träffar på pendeltåget, eftersom jag åker pendel och buss, precis som ni, som en alldeles vanlig människa, jag vill ju inte förhäva mig. "Pia, jag vill så gärna att min lilla dotter ska bli som du" hör jag lattemammor säga, och de finniga tonårskillarna som tältar utanför mitt hus säger, "brööl, brööl", och jag förstår dem, ser dem, och bekräftar dem, med en sedlig klapp på axeln. För se, jag tror att alla har potential att bli som jag. De hippa mediemänniskorna mejlar mig med shoutouts och vill intervjua mig till sina bloggar och magasin. Åldringar skakar hand med mig utanför föreläsningssalarna och gratulerar mig för vad jag uppnått vid min späda ålder, och erbjuder sig att bära mina böcker och Apple appliances som jag brukar ha med mig när jag framträder offentligt.

Så jag svarar på frågan: receptet på mina stora framgångar är att säga ja. Say yes. Yes yes yes! Kanske har du sett det i en film. Kanske har du sett Jim Carrey sprida budskapet. Det är lösningen. Säg ja, och allt är en högväg till helheten, en trappa till framgången! Nu ska jag ut och säga ja igen. Ta hand om er, barn, och minns, att ni alla kan bli som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar