måndag 2 mars 2009

Läsa morgontidning

Nu kom jag på vad förra inlägget egentligen skulle handla om. Det var om det fantastiska i att läsa morgontidningen utan brådska. Bäst med en kopp kaffe, men det där är väl självförvållat.

Hur som helst. Första gången igår morse (söndag) på ett tag. Kulturdelen i SvD. Det finns så mycket jag vill göra och höra och se. Läste om John Legend som spelar/sjunger/dansar på Globen måndagkväll, och De tre musketörerna i Stadsteaterns version, och kreolrestaurangen Marie Laveau under ny regi... Ack, vore mitt liv bara förnöjelser och förlustelser!

Eller kanske inte. Jag antar att det nånstans skulle bita en i baken. Var det därför som den eländiga hunden läckte som ett såll, och jag var tvungen att städa halva kvällen? Men ändå. Gud har ett sinne för goda ting i alla fall. Det är väl i himlen som man kan avnjuta dem utan bitter eftersmak. (Låter det förnumstigt? Men jag menar det. Och är fortfarande en sucker för goda ting och fina upplevelser.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar