måndag 2 mars 2009

Mello, del 4

För det första: Mello är världens dummaste förkortning på Melodifestivalen. Men det är kortare.
För det andra: Det går ju att se på hela cirkusen i sin helhet på play.se! Jag hade för mig att de bidrag som gått vidare inte fick spelas innan finalen. Visar sig att det är artisterna som inte får framföra dem. Stor skillnad...
För det tredje: Det irriterar mig att jag över huvudtaget bryr mig.

Det har inte skett nån uppryckning till fjärde deltävlingen. Agnes lekte Beyoncé med en riktig blek discodänga. Thorleifs dansbandsspektakel var överraskande trevlig. Sarah Dawn Finers uppblåsta ballad var inte helt off heller. Malena Ernmans operadunkadunka var lite av en besvikelse. Textmässigt vill jag gråta för varje bidrag för sig. GAAH är enda ordet jag har att avvara för det urvattnade sörja av heaven, sky, love, for ever, secret, stronger som de kokat ihop med hjälp av slumpgeneratorn för meningslöst romantiskt bjäfs och idiotiska omskrivningar för sex.

Tacka vet jag Beyoncé på riktigt. (Och ja, det går sådär med pluggandet. Inte hittar jag nagelklipparn heller.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar