måndag 9 mars 2009

Ljuva minnen

På nåt vänster snubblade jag på soundtracket till Lejonkungen ikväll. Den är ju fullkomligt underbar! Jag kan fortfarande det mesta utantill. Och så kom jag att tänka på min andra favorit-Disneyrulle, Prinsen av Egypten. Såg den till och med på bio, när det begav sig. Så nu lyssnar jag på den också.

Sen funderade jag på varför jag gillar just de två, till tio koppar te. Och jag vet inte om det är roligt, kuriöst, talande eller kanske tragiskt. Men det finns en gemensam nämnare. Klura på den ni, medan jag skriver vidare på näst sista paragrafen i ett PM om pentekostal pneumatologi i afrikansk kontext.

1 kommentar:

  1. Förmodligen inte det du tänker på, men båda filmerna har samma kompositör (vilket jag visste -utan- att slå på IMDB :p).

    SvaraRadera