tisdag 24 mars 2009

Sömn och godis

Sova i biblioteket, vem har inte gjort det? Man korsar armarna på bordet och däckar med huvudet. Jag sov gott i natt, men har väl lite sömnskulder att betala. Plus att den här eländiga hemtentan är så tråkig att jag får narkolepsi av bara tanken. Kursen var rolig, och PM:et också. Men hemtentor är från helvetet, om man får överdriva lite.

Andra saker är från döden. Men lyssnade på en Mars Hill-predikan av Rob Bell igår när jag försökte springa ifrån det jag inte valt (29 minuter! I'm back!). Handlade om Klagovisorna, hur hopp och förtvivlan går hand i hand - det kan inte vara på något annat sätt när man är människa. Viss tröst.

Och nu äter jag godis, för att få upp lite blodsocker. 11 timmar innan inlämning. Det vore ju bra att bli klar lite innan tolvslaget. Men Karamellkungen har inte lakritsbalkar. Fail på det. Inte ens Djungelvrål. Dubbelfail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar