måndag 23 mars 2009

Diet

Jag utvecklade några extrakilon under hösten, eftersom jag inte hade tid för nåt annat än plugg och tröstätande vid datorn. De satte sig som fina kärlekshandtag, såna som inte syns på vintern eftersom man är så påbylsad med exeget-vinterkläder ändå. Jag vill helst inte vara neurotisk när det gäller vikt och utseende, resten av världen gör ju redan ett gott jobb på det. Men sen har vi ju en hälsoaspekt på det hela. Så jag tänkte att det inte kan skada att jag går lite mer och äter några fler morötter istället för wienerbröd, och så har vi det berömda joggingrycket om våren. Har nåt hänt med handtagen? Inte.

Sen fick jag besök i helgen, och två kilo försvann på två dagar. Det är mycket mystiskt. Min enda teori är att besökaren stulit något. The love handles är kvar, och levern, och mjälten, de uppstudsiga äggstockarna och mitt flottiga hår, så det måste vara nåt annat.

I biblioteket i morse kom jag på det. Hjärtat.
Illa. Det är livstid på det brottet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar